فواید ویتامین B برای پوست
نوشته شده توسط : سعید

همه راه های ویتامین B برای پوست بسیار خوب است

فواید ویتامین B برای پوست
در حالی که همه این ویتامین های گروه B با آنزیم ها به طرق مختلف از عملکرد بدن شما حمایت می کنند - از انتقال مواد مغذی به سراسر بدن گرفته تا آزادسازی انرژی از کربوهیدرات ها و چربی ها - هر کدام به تنهایی دارای مزایایی هستند.

ویتامین B1 (تیامین): تیامین برای پوستهای قرمز ، تحریک شده ، مستعد آکنه یا خشک مفید است. همچنین ظاهر خطوط و چین و چروک ها را بهبود می بخشد.
ویتامین B2 (ریبوفلاوین): B2 می تواند به بهبود رنگ پوست ، درخشندگی بیشتر پوست و متعادل سازی روغن های طبیعی کمک کند و این ویتامین های عالی را برای خشکی پوست یا آکنه ایجاد می کند.
ویتامین B3 (نیکوتینیک اسید یا نیاسینامید): ویتامین B3 از دفاع طبیعی پوست شما پشتیبانی می کند. به محافظت در برابر عوامل استرس زای محیطی کمک می کند و ظاهر و احساس پوست بالغ ، خشک و حساس را بهبود می بخشد.
ویتامین B5 (اسید پانتوتنیک): مبارزه با خشکی پوست ، تیرگی یا از دست دادن قابلیت ارتجاعی؟ B5 یک گزینه عالی برای حفظ رطوبت و انعطاف پذیری پوست است. پانتوتنیک اسید همچنین پوست را متعادل کرده و ظاهر قرمزی و التهاب را آرام می کند.
ویتامین B6 (پیریدوکسین): این ویتامین B به کاهش اثرات عدم تعادل هورمونی ، که می تواند منجر به بروز آکنه شود ، کمک می کند. از B6 برای درمان آکنه هورمونی ، التهاب و قرمزی استفاده کنید.
ویتامین B7 (بیوتین): بیوتین ظاهری طبیعی به پوست می بخشد و آن را برای پوست های کدر و پیری مناسب می کند.
ویتامین B9 (اسید فولیک یا فولات): B9 به پوست احساس پاکیزه می دهد. اگر آکنه یا احتقان مکرر دارید ، آن را امتحان کنید.
ویتامین B12 (کوبالامین): B12 درخشندگی پوست کدر و بالغ را افزایش می دهد. این ویتامین B همچنین به کاهش ظاهر لکه های تیره و رنگ ناهموار پوست کمک می کند.
ویتامین های B که بیشتر در مراقبت از پوست استفاده می شوند نیاسین ، پانتنول و بیوتین هستند. نیاسین اغلب به شکل دیگر خود ، معروف به نیاسینامید ، در ماسک ها و کرم های صورت ظاهر می شود تا ظاهر منافذ بزرگ شده ، خطوط ریز و تیرگی را بهبود بخشد. احتمالاً پانتنول را که از اسید پانتوتنیک تهیه شده است ، روی برچسب مراقبت از مو دیده اید ، اما این ماده در مراقبت از پوست برای مرطوب کردن پوست خشک و پوسته پوسته نیز استفاده می شود. بیوتین در بسیاری از محصولات زیبایی برای مو ، ناخن و پوست ظاهر می شود.

غذاهای حاوی ویتامین B برای پوست

ماهی قزل آلا و مارچوبه کبابی
انواع ویتامین های B از منابع مختلف تهیه می شوند و ترکیبات شیمیایی متفاوتی دارند. با این حال ، ترکیبات مختلف اغلب در کنار برخی غذاها و مکمل ها وجود دارد. وقتی مکمل حاوی هر هشت ترکیب باشد ، B-complex در نظر گرفته می شود.

B1 در لیست طولانی غذاها از جمله برنج سفید ، ماهی تن و تخمه آفتابگردان یافت می شود. B2 را در جو دوسر ، ماست و لوبیا اضافه می کنید. نیاسین خود را از مرغ ، عدس و موز تهیه کنید و قارچ شیتاکه ، نخود و کلم را در رژیم غذایی خود برای B5 قرار دهید. B6 از بلغور ، آجیل و کشمش تهیه می شود. غذاهای غنی از بیوتین B7 شامل تخم مرغ ، اسفناج و شیر است ، در حالی که فولات را می توان در مارچوبه ، رومی و نخود فرنگی یافت. برای تکمیل لیست - و بشقاب خود - سطح بالایی از B12 در ماهی ، مرغ و شیر وجود دارد.

یک رژیم غذایی کامل از غذاهای سالم کامل باید مزایای کافی ویتامین B را تأمین کند. اما چقدر کافی است ، و زمان مکمل چه زمانی فرا رسیده است؟

اگر احساس می کنید مقدار توصیه شده روزانه هر یک از ترکیبات B را دریافت نمی کنید ، ممکن است زمان مکمل B-complex فرا رسیده باشد. در حالی که کارشناسان می گویند بهتر است ویتامین B خود را از منابع غذایی دریافت کنید ، اگر رژیم غذایی شما به اندازه کافی شامل نمی شود یا در یکی از ویتامین های B کمبود دارید ، مکمل می تواند یک گزینه منطقی باشد. همیشه قبل از شروع مکمل جدید با پزشک خود مشورت کنید و مطمئن شوید که از یک فروشنده معتبر خرید کرده اید.

چه کسی می دانست همه آن B ها راهی برای پوست A+ هستند؟ دفعه بعد که می پرسید چه بخورید ، لیستی از غذاهای غنی از ویتامین B را تهیه کنید تا سلامت و پوست شما تغذیه شود.

ویتامین B12 نقش مهمی در سنتز DNA دارد. کمبود آن با تظاهرات هماتولوژیک ، عصبی ، روانی ، گوارشی ، درماتولوژیک و قلب و عروق همراه است. کمبود ویتامین B12 یکی از علل شایع کم خونی مگالوبلاستیک و پانسیتوپنی است. این به عنوان علت نوروپاتی محیطی ، انحطاط ترکیبی تحت حاد نخاع ، آتاکسی ، آتروفی بینایی ، روان پریشی ، افسردگی و زوال عقل دخیل است. 1 این یک عامل خطر احتمالی برای ترومبوز ، سکته قلبی و سکته مغزی است

تظاهرات پوستی مرتبط با کمبود ویتامین B12 شامل هایپرپیگمانتاسیون پوست ، ویتیلیگو ، استوماتیت زاویه ای و تغییرات مو است. تشخیص کمبود ویتامین B12 اغلب در مراحل اولیه نادیده گرفته می شود زیرا این علائم فقط مختص کمبود ویتامین B12 نیست. تعداد کمی از موارد گزارش شده از کمبود ویتامین B12 وجود دارد که در آن ضایعات مخاطی جلویی از تظاهرات دیگر است.

در این گزارش موردی ، ما 2 مورد از کمبود ویتامین B12 را ارائه می دهیم که ضایعات پوستی تنها علائم بالینی بودند ، و موارد زیر را برجسته می کند:

در بیمارانی که درگیر چند سیستم هستند ، ضایعات مخاطی می تواند سرنخ تشخیص زودهنگام کمبود ویتامین B12 باشد.

 لینک کوتاه: https://b2n.ir/y19113

 





:: بازدید از این مطلب : 122
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 شهريور 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: